Commentary

Making Media Public : un bilan

Groupe de travail sur le journalisme et l’avenir de l’information au Québec 

May 10, 2010

Making Media Public

La crise du modèle d’affaires des médias représente peut-être une opportunité pour les médias communautaires, publics et indépendants. C’est l’une des conclusions auxquelles sont parvenus les participants à la conférence Making Media Public : Global Crisis and Local Opportunities.

Cette conférence organisée par l’Université York de Toronto les 6-7 et 8 mai dernier a réuni plus d’une centaine de participants et d’organisations autour d’enjeux majeurs pour l’avenir des médias canadiens….more


Conference pulls together public media support

Nick Fillmore, rabble.ca

May 17, 2010

Canada’s for-profit mainstream media is in a state of crisis and failing to meet the country’s needs, several concerned media critics told of a conference aimed at promoting alternative independent public media last week:

• “The cutbacks at mainstream media are so severe that communities across the country are getting only bare bones news,” Lisa Lareau, president of the Canadian Media Guild, told the conference.

• Canadian content on television is suffering, said Monica Auer, an administrative lawyer who has worked with both the CBC and the CRTC. “In 1999/2000 a total of 189,000 hours of original Canadian content was produced. In 2007/08, it was only 160,000 hours.” …more